nikkiwicherts.reismee.nl

Holaaa

Oke ik weet dat het even heeft geduurd voordat ik hier een verhaal neer heb gezet, maar ik had van tevoren al gezegd dat ik eigenlijk geen blog bij wilde houden. Dit is dus precies de reden waarom. Ik moet er echt zin in hebben om er eens voor te gaan zitten. Volgens mij is dat nu het geval! Ik ben nu al een maand in Buenos Aires en het verbaasd me hoe snel het eigenlijk gaat. Een maand geleden sprak ik nog geen woord spaans en nu gaat dat al een heel stuk beter. Braaf sta ik elke dag om half 8 op om naar school te gaan en in de middag en in het weekend ben ik dan vrij. Gelukkig leerde ik op de eerste dag op de taalschool al meteen een aantal leuke mensen kennen waarmee ik met sommigen inmiddels al een leuke vriendschap heb opgebouwd. Dit zorgde ervoor dat ik me in deze stad al heel snel thuis ben gaan voelen. Buenos Aires is een stad die heel veel heeft te bieden. De stad bestaat uit verschillende wijken en elke wijk heeft iets anders te bieden. Zo woon ik bijvoorbeeld in de wijk Recoleta. Dit is een wijk waar de wat rijkeren wonen en naast mijn woning is dan ook een grote winkelstraat genaamd Santa Fe waar je veel dure winkels kan vinden. Ook vind je in Recoleta veel universiteiten met stuk voor stuk een mooi klassiek gebouw en is hier de beroemde begraafplaats van Recoleta te vinden waar ook Evita Peron ligt begraven. Een andere leuke wijk is San Telmo. Vergeleken met de rest van Buenos Aires is dit wat meer pittoresk. Het bestaat uit kleinere smallere straatjes en veel antiekwinkels. Het is een leuke wijk om uit eten te gaan al moet je wel uit kijken voor sommige stukken want die zijn weer erg toeristisch georganiseerd. Je kan hier elke dag uitgaan als je wilt want in de wijk Palermo zijn veel kroegen en clubs te vinden waar altijd wel wat te beleven valt. Wonen in Buenos Aires is ontzettend leuk. In elke straat staat wel een mooi gebouw of beleef je iets leuks. Ik ben ook een weekend met een paar kanos de rivier opgegaan waardoor je ineens in een veel rustigere omgeving terecht komt. Buenos Aires is namelijk een erg drukke stad met veel geluid en het is af en toe weleens fijn om hier niet meer naar te hoeven luisteren. De tango is hier veel te vinden. Zo kan je overal wel gratis tangoles krijgen of zijn er speciale buurthuizen waar tango gedanst wordt en je goedkoop een drankje kan komen doen. Er zijn wel een aantal gebruiken waar ik aan moet wennen, bijvoorbeeld dat de bevolking hier nooit voor 21 uur zal avondeten en dat daarom het uitgaan ook pas na 2 uur op gang komt. Ook doordeweeks. Terwijl deze mensen ook gewoon om half 8 weer uit hun bed moeten. Ook wordt hier veel zoet en vet gegeten. Mensen zijn gek op pizza en empenadas (deeg met vlees en/of kaas erin) en ze houden erg van koekjes. Wat veel wordt gegeten is dulce de leche. Een soort caramelachtig smeersel wat eigenlijk lekker is bij alles. Natuurlijk heb ik nog veel meer gedaan maar dit is een beetje in een notendop hoe mijn leven hire er nu uit ziet. Volgende week heb ik een week vrij en ik ben nog even aan het kijken wat ik dan zal gaan doen. Dit weekend ga ik in ieder geval een weekend naar Uruguay. Dat is namelijk maar een uur varen vanaf Buenos Aires en eind deze week misschien naar de Iguazu watervallen. Daarna start ik met mijn vrijwilligerswerk in een blijf-van-mijn-lijfhuis dus dat zal heftig maar ook heel interessant worden. Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk te genieten en zie ik elke dag als een kadootje. Ik zal over een maand weer iets posten Besooo xx Nikki

Reacties

Reacties

PeterG

Dure winkels ja? Wat kosten doen die dan zo in prijs? :D Fijn dat jij een blog schrijft heb ik in ieder geval wat te doen :) X leuk leuk

Papa

Hoi lieverd, wat leuk dat je even iets heb geschreven. Als ik dat zo lees dan zou ik dat ook wel heel graag mee willen maken en jij doet dat nu. Geniet zoveel mogelijk van alles en als ik dat zo lees doe je dat ook. En dat je al vooruit gaat in het Spaans verbaast me niets je pikt de dingen snel op. Nogmaals ik ben trots op mijn "kleine" meisje. We houden lekker contact hier en met Whatsapp. Tot gauw maar weer en pas goed op je zelf.

xxx Papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active